Советы рыболову зимой Советы рыболову весной Советы рыболову летом Советы рыболову осенью Общие 

Разделы

  Основы
  Поплавочная удочка
  Спиннинг
  Спиннинг-приманки
  Донная удочка
  Нахлыст
  Другие снасти
  Рыбы наших водоемов
  Семейства рыб
  Наука ихтиология
  Рыбацкая кухня
  Техника безопасности
  Первая помощь
  Видео
  Статьи о рыбалке
  Разное




Рубрики

  Отчеты о рыбалке
  Календарь рыболова
  Мастерская рыбака
  Вопрос - Ответ
  Стихи про рыбалку
  Болезни рыб
  Насадки
  Эхолоты
  GPS приемники
 

купить приманку фанатик ларва






Поршни, шатуны, коленвал, головки, клапана, коммутатор, мозги, катушки, стартер, бендикс, генератор, статор, помпа, топливный насос, карбюраторы, маховик, трим. Есть винт Solas 13 шлицев. Найти ещё сообщения от Pirania. Johnson Evinrude разбор Машинка с проводкой? Найти ещё сообщения от terrano. Johnson Evinrude разбор машинка без проводки 4. Johnson Evinrude разбор Трим продан. Johnson Evinrude разбор берем детальки. Синей стрелкой, показан топливный жиклёр. Диаметр отверстия — 1 мм. Зелёной — отверстие, которое перекрывает конус запорной иглы. Если игла в гнезде двигается с заеданием или если между конусом и отверстием попадёт какая-то соринка, то клапан не сможет перекрыть подачу топлива. Проявится это следующим образом: Но если заглушить двигатель и не перекрыть кран, то топливо заполнит карбюратор и начнёт вытекать наружу. Серж, это видимо твой случай. И два, крепящих стартер к опоре. Вот и первая серьёзная неприятность: Но лепесток ещё продолжает перекрывать отверстие клапана. Поэтому ухудшения в работе мотора не было. По отпечатку на корпусе видно какого размера лепесток был до разрушения. Судя по оставленному следу, лепесток разрушался постепенно. Сначала появлялись трещины, потом отлетали куски лепестка. Дело в том что, на мой взгляд, неудачно реализован упор лепестка. При всасывании топливной смеси, лепесток изгибается и ударяется об упор отогнутый лепесток, показан красной дугой. При этом часть лепестка остаётся на весу, где возникают дополнительные резонансные колебания, разрушающие его. Поэтому, в месте прикосновения, он выбил значительное углубление на лепестке. Ещё немного эксплуатации мотора, и эта часть лепестка, могла отломиться целиком, попасть в картер и наделать много бед. Также, при разрушении клапана, произойдёт существенная потеря мощности мотора. Так как, часть топливной смеси, будет выплёвываться обратно, в карбюратор. Мотор будет плохо заводиться, возможно, его вообще не удастся запустить. Конечно, буду переделывать и сам лепестковый клапан и упор клапана. Есть некоторые идеи на этот счёт. Если с клапаном всё хорошо, то сборку производим в обратном порядке. В заключение, осматриваем анодную пластину. Если на ней много окислений и грязи — снимаем и чистим её. Анодная пластина, делается из магниевого, или цинкового сплава. Она всю коррозию металла берёт на себя. При отсутствии пластины, коррозии будет подвергаться дейдвуд. И, как я уже писал ранее — анод нельзя красить. Некоторые думают, что это забыли сделать и красят! На этом думаю и закончим. Хотел ещё описать разборку стартера, но этот механизм настолько прост, что нет смысла его описывать.

Запчасти для лодочных моторов Evinrude

Там могут сломаться всего две вещи: У меня ни того, ни другого пока не было. Мотор китайцы сделали довольно приличного качества. Поэтому могу говорить только о надёжности данного экземпляра. За сезон эксплуатации состояние мотора такое, как будто он только что прошёл обкатку. Все сальники в редукторе установлены с одной пружинкой, но проблем с ними не было. Основные узлы — КШМ, поршневая, редуктор — все в отличном состоянии. За время эксплуатации я даже ни разу не выкручивал свечу. Единственное, что огорчило, это состояние лепесткового клапана. Но на одном из форумов, кто-то говорил, что лепесток клапана является расходным материалом, как например и свеча зажигания. И подлежит замене через 50 моточасов, не зависимо от состояния лепестка. То есть, отплавал сезон — меняй клапан. Хорошо, что я решил провести осмотр этого узла, да и всего мотора. Теперь я знаю его возможности и состояние. Думаю, он порадует меня ещё не один сезон.

разборка лодочного мотора эвинруд

Конечно, были и мелкие недостатки, о них я писал в первой своей статье по тюнингу мотора. Но, в основном, мотор рабочий и имеет место быть, учитывая ещё и его цену. Но я не берусь утверждать, что все моторы Fisher 2. Поэтому, покупая китайский мотор, нужно хоть чуть разбираться в технике. Или брать Yamaha 2, но это будет уже в два раза дороже. Данную статью прошу никоим образом не считать рекламой мотора Fisher 2. Мне его для теста никто не предоставлял и обзор писать не просил. Мотор я приобретал на свои средства, при помощи Сергея Serdgik. Просто на момент покупки мотора в моём районе их не было, а Серж предложил помощь с покупкой. У нас они повально появились чуть позже, под брендом Sea pro Т2. Green Aleks34 Alexmartin Serdgjk Antibiotik. У меня мотора нет, да и лодку я куплю только в ближайшее время, но более подробного пособия по ремонту Я вряд ли найду. Блин, это брошюра готовая, напечатать и продавать вместе с мотором Дилеры пусть автору платят, и всем хорошо Титанический труд, снимаю шляпу! Лодка есть, мотора нет. Может быть когда-нибудь обзаведусь. Работа очень трудоемкая получилась! Udav Lusoxman Alexmartin Serdgjk Antibiotik. Было бы желание и здоровье! Блин с утра, и опять бухать! Я с утра уже на рыбалку смотался сезон открыл. Но ни фига не поймал Саша, еще не прочитал пока, но сразу в избранное!!! У тебя другого не бывает! А прочитаю — еще отпишусь. Саша, просто снимаю шляпу!!! И еще есть предложение к администрации Фиш-Хука! Только Игорю не дадим ничего. И как мне кажется это где-то рядом с аватаркой должно быть, или может в меню, которое рядом с ником по треугольничку выпадает в темно-сером заголовке тогда. Не положено ему ничего, Саш. Саш а про себя, про себя-то ты забыл?! Снастей — дофига, а на рыбалку редко удается выбраться С Сержиком проблема — к нему подходят все звания! Серджику — главный балабол! Да это не ко мне — я не модератор! Serdgjk Alexmartin Aleks34 Antibiotik. Александр Aleks34 , мое почтение и восхищение. Фундаментальная инструкция по регламенту лодочного мотора получилась. Простая и понятная даже для тех, кто от механики страшно далек вроде меня, тем не менее пришлось некогда на службе реанимировать, делать средний ремонт и запускать 4 холодильных машины Да еще и познавательная — движки Evinrude слышал и читал популярны на северах , а вот то, что Эвинруде этот класс моторов придумал — для меня в новинку. А подвесные моторы Эвинруда выпускаются до сих пор, в 26 модификациях мощностью от 2 до л. Дед — это сильно!!! Господи, спасибо тебе за то, что ты мне дал такого друга! И поделюсь c киевлянами Для того и делал статью. Я на Русфишинге, на форуме по моторам Sea pro Т2. Но там ссылки не дают ставить. Парни просто в поисковике набирают заголовок статьи и находят. Понять не могу — почему администраия Русфишинга, запрещает ссылки. Видимо, модераторы — ленивые. Рассказывают про шестеренки пластилиновые и как все в руках рассыпается. Пока этого комплекта хватает.

У нас нет водохранилища. А к Хопру, Дону и Медведице я могу подъехать на машине, к любому месту. А уже на лодке обойти интересные места. Ну а если нужно отмахать быстро большие расстояния по воде, то у меня есть друг с м Мерком, упрашивать его ехать на рыбалку не нужно! Ох, ну Саша, ну Кулибин!!! Вот теперь надо комп в гараж отнести и мотор разобрать. Была бы воля моя — венок лавровый тебе на голову водрузил. Ну и отвёртку какую платиновую в руку. В избранное и на полку! Ну, венок — это уж слишком. Достаточно и одной отвёртки!

Лодочный мотор Evinrude

А вообще, я не понимаю тех людей, которые говорят: Уверен, если есть возможность улучшить механизм, это нужно сделать! Но за состоянием моторчика всё равно следить нужно. Alexmartin Aleks34 Bigmihha Serdgjk. Я вот своему ТО осенью не сделал — до сих пор подергиваюсь! А мне крыльчатку по сроку менять. Если бы на мой М15 такая инст рукция была А вообще с импортными не китайскими моторами попроще, меняй масло в ноге, свечку, да карб иногда подрегулировать. Основные поломки требующие разбора от механики — стукнул, намотал. Каракат с двигателем РМЗ Буран. Демонстрация устройства и работы лодочного мотора.

разборка лодочного мотора эвинруд

Сервис и ремонт алюминиевых катеров, установка моторов и дополнительного оборудования на катер. Цифровой ксв-метр на мгц. The understanding was that they were actually pretty good, though not really hot performers but performed fine as a second tier, "cheapout" image for the owners. This situation spooked Yamaha and OMC enough that they downgraded their own lines, removing oil injection and other items, so they, too, would have a cheaper second tier line. Yamaha had a different model designation for theirs also. Take a look at the overall motor, sometimes scratched paint can be deceptive, but if the owner had no pride in ownership even as to scratches, look farther. Pull the upper cowling off. Look underneath it for signs of oily residue. If the rings are bad, you very likely will see an oily film on the inside, especially near the carburetor intake as shown in the photo below. Has the fuel line rubber bulb became hardened over time to the point it is hard to squeeze? If so, you will need a new fuel line assembly. Beware of fuel tanks setting out in the rainy weather. Are there any little kids around, if so check inside the fuel tank for rocks, sticks and mud. With the shifting lever in neutral, give the twist grip handle a twist it, if there is a lot of slop here, you may not be able to maintain a throttle position setting without holding onto the handle all the time. With the older OMC motors from 74 to 85 that utilize the gearing on the throttle shaft, this takes a lot of time to cut plastic shims and to fit them to get proper tension if everything is worn. The 86 to OMC cable throttle type are not usually prone to this problem. You might find a gem that looks bad, but only needs spark plugs, clean fuel, but looks ragged, but the odds are not good in a case like this. Oily residue on the inside of the upper cowling should be a clue to something not exactly right. Evidence of an inoperative water pump impeller, look at the discoloration burned paint of the overheated head. If they have not been recently replaced, are they black and oily or just a gray color? They will usually be slightly oily and possibly fouled if the motor is used mostly for trolling may not get warm enough to totally do good combustion since this motor uses an oil mix in the gasoline. If it is dry and a gray color, that is good. Spark plugs need to be gapped properly. Most are just fine out of the box, but in troubleshooting, check them first. I got caught in this once, guy brought a motor in, it ran at a idle fine, but speed it up to about mid throttle it would lope, miss-then restart repeatedly.

The plugs were new so I did not look at them, but after tearing the carburetor apart 3 times, I finally found the plugs were gapped at about. You can clean them, the best is with a sandblaster. Then you can have a new set, clean the others for spares. You might consider vacuum packing them if for longer dry storage if you plan on keeping them on the boat. This will assure you that they are clean and dry when you to need to use them, especially if you are near saltwater. This a motor running, but lack of power is usually the result of only running on one cylinder.

  • Рыбалка санаторий им герцена
  • Что нужно чтобы организовать платную рыбалку
  • Лодочные моторы гладиатор в хабаровске
  • Лодочный мотор хонда бу владивосток
  • It is suggested to start it up, bring it to a fast idle and with a pair of insulated pliers, pull one spark plug boot at a time. The motor should be able to run on only one cylinder, so if you pull a plug and the motor dies, you know that the other cylinder was never firing or running was weak. Here for the OMC motors, I will make a distinction between magneto ignition points, condenser ignition and electronic ignition in relationship to spark plug types. It has been found on these pre s that by switching to NGK B6HS spark plugs and in the next higher heat range the fouled plugs go away and the engine runs better. OMC finally got this right when they went with Capacitor Discharge electronic ignition. If your spark plugs repeatedly foul you could have a combination of things happening. Check to see if the thermostat is still there, some people pull them out. If the thermostat is missing, and you are using it mostly for trolling in cooler climates, the motor is not getting hot enough for proper combustion. It might be a good idea to run Sea Foam thru it to decarb the piston and rings. Then for some reason, the recommended Champions plugs may foul out with very limited usage on the magneto ignition system. Normal gap settings are. Use of non-inductive resistor type plugs on these motors can cause misfire and poor performance. You may be able to check for spark, by pulling the spark plug from the head, and reinserting it in the plug boot, then ground it, holding the metal plug body against some metal part of the motor , while pulling the starter rope. Here, you need to have made a good connection of the spark plug to the motor, somewhere where the paint is not insulating your connection. However this spark may be hard to see if you are alone and in bright daylight plus having to pull the rope yourself AND look for the spark while the motor happens to be moving slightly. Have both spark plugs out also helps lower the compression. Here is where you may need the help of the wife or a fishing buddy. These testers are cheap and readily available from automotive stores. Another thing I would look at is the flywheel key sheared or semi-sheared? Here you can get spark, but it may not be timed correctly because the flywheel may have slightly slipped on the crankshaft, changing the spark timing. If everything else looks good, and it will not fire, this is the first and simplest thing to look at. If the motor is a magneto style ignition and everything looks OK, but will not start, look at the points breaker cam on the crankshaft.

    There should be a word on the top of this cam that says TOP. If you can not see this, maybe someone installed it upside down, which will surely effect the timing. These cams just slide onto the upper end of the crankshaft with the flywheel key being used for the proper alignment. However on the older motors, this word TOP may not be there, if so then most of us use the crankshaft key as the set location as it is usually located at the thickest part of the cam. Grind a tapered point of sorts on one end of each bolt. This tapered end goes up or the one that the spark will jump to the aluminum plate from. Thread one nut on the bolt push it thru the hole, place another nut on top, then when you get the distance you want, tighten the lower nut. Take an aluminum sheet and drill one hole in the center that will be used to attach the plate and the ground wire.

    Пособие по ремонту и обслуживанию лодочного мотора

    Cut off the bolt head, deburr it so it will slide into the spark plug boot. You may want to use a black electricians tape or dark paper glued to the back side at the intended arc point so you can see the arc jump better. This unit has a threaded rod adjustment that has a turned end to match a spark plug outer end, a spring clamp that can be attached to a wire or small bolt head for a ground. This rod can be adjusted to what ever your heart desires. The body is made of a plastic so it does not short things out. Well this may be true with a car or a outboard that has electric start, but for a person to try to use a rope start, watch the gap at the same time, not very easy. In use of the home made tester, pull the spark plug boots, position them on the 2 protruding bolt ends, clamp the alligator clamp onto an exposed bolt head. Pull the starter rope as if you were trying to start the motor. If it only jumps on one then you have a coil bad or possibly a bad ground connection at that coil, or even inside one of the rubber connectors or the spark plug boot. Car Quest tester STL Spark alone does not do any good if you have a scored cylinder or bad rings creating low compression that also leads to fouled spark plugs. Also if you get intermittent spark or only firing on one cylinder, you may have a bad connection at the boot end where the boot goes over the spark plug. In the photo below the insulation has been stripped off showing the arcing from the contact point to the wire. A little may be normal, but once it gets this bad, you loose conductibility. If you have done most of your suspected repairs and still no fire when you pull the starter rope, you may try pulling the starter rope in the dark of night, as any leakage or jumping of spark will show up way better in the dark. Another thing, rather rare occurrence, but it is possible that your kill button may be defective and grounding out internally. This would be more likely to happen on the and later motors using the "Man Overboard kill type switch" that uses the lanyard, because there is a internal spring pushing the button out. If something plastic internally broke, the button my still be out, but shorted out internally. For a test for this, pull the connector for the black with a yellow striped wire and disconnect this wire. This may also be hard to trace this wire down on the post 93 models because of the wiring harness inside the tiller handle and being buried under and around the powerhead. This would probably not be the case with the earlier pre kill buttons that are on the front cowling. If the motor is between a to , the ignition system is the older points and condenser type. These coils and condensers can get weak over time, may have spark, but a yellow instead of the hotter blue. Or the motor may start, run for a few minutes, then die.

    What may be happening is that internally in the condenser which is simply thin aluminum strips wrapped with waxed paper between them into a coil that is encapsulate into a metal container the waxed paper may be slightly deteriorated, when the energy is created inside the canister, the aluminum expands slightly, where the paper is thin, will short out. After the aluminum strip cools, and pulls back the motor may restart. If this is the case you may need to replace the condensers, and possibly the points as if the condensers are failing, they put lots of undue burning on the points, but the coils hardly ever go bad unless the outer insulation cranks so bad that they arc out to the base. Another thing that can happen on this style of ignition is that if the individual coils may be getting weak, do give off a spark to ground, but with everything together, may not have enough juice to fire the spark plug UNDER compression. This however is just a patch and not the cure to the problem as it will also make the timing off. In the photo below you will see the blue insulation worn off one of the points wires. The gray color at the point of the arrow is the wire itself. This motor ran fine until the wire insulation got worm through, then it ran only on one cylinder. Rotate the crankshaft so that the 1 piston is at Top Dead Center. This can be verified by pulling 1 TOP spark plug, by using a flashlight, rotate the crankshaft clockwise until you can see the piston come up, go slowly, backtrack just after it starts down. The word TOP on the timing cam should be at or near the location of the points rub bar. I have seen some not quite there and nearer the SET position. You can not do much about this however. Without changing the twist grip location, move the crankshaft to the SET position. Set the 1 points on the RH side of the motor with a feeler gage at. The points surface should be free of oxidation, not have corrosion. If the points are set off by. So it is important to get both set of points set as close to the prescribed setting as possible. One thing that you may run into on the older motor replacement points, the felt for the cam oiler can be too long in some sets of points. If it extends under the rubbing block area, this can hold the points open. Some of the older cams have a spot imprinted that says "top" while others usually later motors says "set". The wires need to be isolated from the frame by the fiber washers in there. If the points do not look corroded or pitted, take a piece of business card with some rubbing alcohol or electrical contact cleaner and run it through the points once or twice. If you have replaced the condensers and it refuses to spark, you may have gotten a couple of bad condensers. Try your original ones just for giggles. Move the flywheel clockwise by hand and look for any jumping of the plate. Pull the starter rope, check to see if when the flywheel is rotating that the timing plate moves sideways when the flywheel is rotating.

    If it can wobble or move laterally, it WILL change the point gap! This is Top Dead Center for that cylinder.

    разборка лодочного мотора эвинруд

    Set your points timing for both cylinders this way so that you get each timed to the piston TDC as the timing mark on the crankshaft is not precise enough. Those point ignitions systems worked alright when everything was right but did have issues with fire if things were off even a little bit I have also encountered one of these older engines that even after sandblasting a set of spark plugs, I could not get a test firing to ground across the contacts. I did however notice that there was a couple of smaller sparks jumping down inside the plug. Replaced it with another sandblasted and cleaned plug, but still only run on one cylinder. I bought new spark plugs and it started. I came across a puzzling situation in a motor which had electric starting charging coils, when I replaced the points and condenser, I lost fire to 2 cylinder. Upon investigating, I found that these aftermarket points were not really compatible with the one of the electric start charge coils. Number 1 points has lots of room as seen in the photo below. The points spring tension retaining screw protruded so far out that it grounded out against the coil body. I even tried to slightly bend the point wear arm, but could not get it far enough without ruining it, to clear the screw head on the back side. Next I cut the top out of a plastic margarine tub to form a insulator and siliconed this plastic in place against the coil body. Just this clearance may have been OK, but this provided a greater degree of isolation. First pull, it started and runs OK afterwards. The red arrow indicates where shorted out screw head is. The arrow tip is actually on the silicone with the plastic just below it. Another thing to look at are ANY wiring connections. При техобслуживании, замене масла в редукторе настоятельно рекомендуется провести замену всех сальников и уплотнительных колец вне зависимости от их текущего состояния. Все поверхности перед установкой сальников необходимо очистить и просушить. Если сальник или кольцо туго заходит или вообще не желает заходить на свое место, то можно воспользоваться смазкой с тефлоновой присадкой. Также такую смазку можно нанести на внутренние поверхности сальников для уменьшения их износа. Для того, чтобы добраться до внутренностей редуктора снимаем крышку та, что со стороны гребного винта , которая крепится зачастую на двух болтах.

    Для снятия крышки, возможно, понадобится съемник, но может хватить и двух плоских отверток. Сняв крышку вы увидите резиновое уплотнительное кольцо, которое "сидит" в канавке. Проверьте его состояние, оно должно быть без повреждений. Show all 7 comments Vasily Karzakov. Avril Lavigne Take Me Away. Мой комментарий к организации Чемпионата России по аквабайку. Andrey Ovchinnikov Jun 18, at 2: За два дня соревнований в Конаково, по регламенту и расписанию был только обед у судей. Show all 4 comments Alexander Arnautov. Вот ещё пара бюджетных вариантов. Like 1 Show likes 10 Jun at 1: Like 1 Show likes 11 Jun at 8: Здравствуйте, тема для меня актуальна, сам занимаюсь восстановлением редуктора Johnson 90 2T V4 90 градусов развал. Какая из Ваших шестерней и переднего хода, а какая заднего? Номер подшипника который развалился? Это подшипник под крыльчаткой, над пиньоном? Трансмиссионка для авто GL5 75W90 пойдет? Есть ли у Вас опыт эксплуатации моторов данной кубатуры?

    разборка лодочного мотора эвинруд




  • Тренажеры для дома твистеры
  • Способы рыбалки на карасей
  • Диалоги о рыбалке ловля щуки на спиннинг






  • Нравится сайт? Поделись с другом!